ÜDVÖZÖLJÜK A LUXUSAUTÓK új korszakában!
Az új Lexus ES kitolja a prémium szedánok szegmensének határait. A világszerte ismert formaterv, a teljesítmény és a vezethetőség terén elért jelentős előrelépésekkel az ES teljes mértékben a luxuspiac legfelső kategóriájához igazodik. A legmodernebb tisztán elektromos hajtásláncunkkal is elérhető lesz, így az ES tökéletes választás lehet bárki számára. Az új ES várhatóan 2026 tavaszától lesz elérhető.
LENYŰGÖZŐ KÜLSŐ FORMÁK
Az új ES a Lexus Clean Tech x Elegance formatervezési koncepciója alapján készült, amely a kifinomultságot egyszerű és letisztult megjelenéssel párosítja.
Az új ES minden tekintetben nagyobb lett elődjénél, és a látványos, dinamikus, céltudatos formákat kiváló aerodinamikával párosítja.
Az álló helyzetben is a mozgás érzését keltő sziluett és a meredeken lejtő tető elegáns és áramvonalas profilt eredményez.
A Lexus jellegzetes, orsó alakú hűtőrácsának továbbfejlesztésével az ES megjelenése erőteljes, elektrifikált teljesítményt sugall.
EGYEDI UTASTÉR
Az ES utastere egyszerű, mégis rendkívül kifinomult környezetet kínál, míg a beltér felső része nyitott és tágas, hogy javítsa a kilátást.
A Lexus Tazuna koncepciójára épülő vezetőtérnek köszönhetően a kezelőszervek használata és az információk leolvasása minimális szem- és kézmozgást igényel.
Az új, bambusz stílusú ajtóbetétek a hangulatvilágítás színes, változatos fényeit vetítik az utasok elé, folyamatosan változó vagy egyszínű beállítási lehetőségekkel.
Az új dombornyomott kárpitozás és a nyugalmat árasztó hangulatvilágítás párosítása egyedülálló megjelenést biztosít.
A LUXUS ÉS A KÉNYELEM ÚJ SZINTJE
Az ES tágas, elsőosztályú utastérrel rendelkezik, amely fényűző és magával ragadó vezetési élményt nyújt.
A sofőrös használatot előnyben részesítők számára az opciók között szerepelnek a dönthető hátsó ülések, a kihajtható lábtartó és az előre hajtható első utasülés.
A lenyűgöző, ugyanakkor kiváló tartást biztosító, újonnan tervezett első ülések segítenek megőrizni a megfelelő testtartást, miközben minimalizálják a vezetéshez szükséges izmok megterhelését.
Az utastérben a zaj- és a rezgésszint jelentősen csökkent a továbbfejlesztett ajtótömítéseknek és a hangszigetelt üvegeknek köszönhetően.
ÚJ HAJTÁSLÁNCOK
A Lexus kínálatában először az ES öntöltő hibrid és tisztán elektromos változatokban is elérhető lesz.
Az ES mindkét hajtástípus esetén két változatban mutatkozott be, valamint első- és összkerékhajtás is választható lesz.
A Lexus új, globális K platformjára épülő tisztán elektromos változatok becsült hatótávolsága akár 600 km is lehet.
Az öntöltő hibrid rendszerrel szerelt kivitelek esetében a nagyobb hatékonyság érdekében továbbfejlesztették a hibrid akkumulátort, a rezgések elnyomása céljából pedig javítottak a tápegység merevségén.
A LEXUS DRIVING SIGNATURE FILOZÓFIA MEGTESTESÜLÉSE
Az ES-t a kényelmet, a magabiztosságot és az irányíthatóságot szem előtt tartva tervezték, hogy teljes mértékben megfeleljen a híres Lexus Driving Signature filozófiának.
A szerkezeti merevséget érintő fejlesztések minimalizálják a rezgéseket, és hozzájárulnak a közvetlen, intuitív kormányzáshoz, valamint a kifinomult gyorsuláshoz és fékezéshez.
A kormányrendszer változó áttételű fogaslécet használ, amely nagyobb tempónál a stabilitást, kanyarokban a gyors reakciót, alacsony sebességnél pedig a könnyebb manőverezhetőséget támogatja.
A felfüggesztést teljesen újratervezték, így tovább javítva az erő átvitelét az útra, és fokozva az utazás zökkenőmentességét.
CSÚCSTECHNOLÓGIA
Az új, digitális utastér-élmény kifinomultan integrálja a 12,3″ műszeregységet és a 14” érintőképernyőt a Lexus Link+ alkalmazással.
A LexusConnect navigációval és intuitív audio-klíma funkciókkal rendelkező érintőképernyőn az Android Auto® és Apple CarPlay® is elérhető.
Az opcionális Mark Levinson Surround audiorendszer háromdimenziós hangszínpadot hoz létre az utastér hangulatvilágításával összhangban.
Az ES beindításakor az új Hidden Switch rendszer a műszerfal kárpitozásában egyébként nem látható haptikus kapcsolók sorát teszi elérhetővé.
A LEXUS DRIVING SIGNATURE FILOZÓFIA MEGTESTESÜLÉSE
Az ES a Lexus Safety System+ és egyéb vezetéstámogató rendszerek egész sorát vonultatja fel.
Az ütközést megelőző biztonsági rendszer automatikus fékező funkciója továbbfejlődött, hogy a legkülönfélébb veszélyhelyzeti forgatókönyveket, köztük az elektromos rollereket is felismerje és reagáljon rájuk.
A holttérfigyelő mostantól a kerékpárok és motorkerékpárok felismerésére is képes, ami segít megelőzni a baleseteket balra és jobbra kanyarodáskor, vagy sávváltáskor.
Szintén újdonság az ES-ben a sávváltás asszisztens és az első keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer.
A MODELL MŰSZAKI ADATAI
Hajtáslánc | HEV | BEV | |
Modell | ES 300h(Nyugat-Európa) | ES 350e | ES 500e |
Hajtás | FWD & AWD | FWD | AWD |
Motor | 2,5 literes, soros 4 hengeres | – | – |
Sebességváltó | eCVT | eAxle | eAxle |
Rendszerteljesítmény (LE/kW) | 201/148 | 224/165 | 343/252 |
Teljes hosszúság (mm, a jelenlegi ES-hez képest) | 5,140 (+165) | ||
Teljes szélesség (mm, a jelenlegi ES-hez képest) | 1,920 (+55) | ||
Teljes magasság (mm, a jelenlegi ES-hez képest) | 1,555 (+110) | 1,560 (+115) | |
Tengelytáv (mm, a jelenlegi ES-hez képest) | 2,950 (+80) |
Minden adat az ES prototípusára vonatkozik, és a homologizációig csak előzetes értéknek minősül.
Letöltések és alkalmazások
Hamarosan!