Elképesztő lendületben a Lexus
A Toyota prémium márkája, a Lexus látványos mértékben növekedett: a környezetbarát luxusautómárka eladásai 65,7%-al, azaz a piaci növekedés üteménél huszonhétszer gyorsabban bővültek, így a Lexus a teljes személyautó és kishaszonépjármű piacon 595 új autó értékesítésével 0,9%-os (0,3 százalékpontos növekedés) részesedést szerzett. A személyautópiacot külön vizsgálva pedig 1%-os részesedést ért el a márka, a prémium piac külön elemzése a közeljövőben várható. A legnépszerűbb Lexus modelleknek az ide év első félévében az NX (327 darab), RX (165 darab) és az UX (47 darab) SUV-ok bizonyultak.
Begyújtja a rakétákat a Lexus
A látványosan taroló Lexus nem ül a babérjain. Miközben a tavalyi év második felében bemutatott RX nagyméretű SUV és a modellfrissített UX (köztük a 40%-al növelt hatótávolságú akkumulátoros elektromos kivitel) most érkezik meg nagyobb volumenben a márkakereskedésekbe és hamarosan megérkezik az akkumulátoros elektromos Lexus RZ is, a márka két teljesen új modellt is leleplezett az elmúlt hetekben. A Lexus belépő modellje lesz a jövőben a kisméretű LBX városi SUV, míg az LS zászlóshajó mellé zárkózik fel a kínálat csúcsán az elsőosztályú repülőjáratok kényelmét az országútra elhozó LM luxus személyszállító. Mindkét modell várhatóan már az év második felétől rendelhető lesz.