A tavalyi évhez hasonlóan a Toyota és a Lexus idén is tarolt a magyarországi Best Cars közönségszavazáson
A kivonásokkal tisztított újautó piacon tavalyi évben Magyarországon történetében először piacvezetőként záró Toyota és prémium márkája, a Lexus a 2020-as Best Cars közönségszavazáshoz hasonlóan idén is tarolt a megmérettetésen: a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtás szinonimájának számító két márka a meghirdetett 11 kategóriából 9-ben térhetett haza éremmel, összesen 4 első, 2 második, és 3 harmadik helyet szerezve.
Az Autó Magazin és a Vezess által meghirdetett megmérettetésen ezúttal összesen 11 kategóriában 387 modellre szavazhattak a válaszadók, a végeredmény pedig több, mint 12000 magyarországi szavazat alapján alakult ki, ami azt jelenti, hogy idén több, mint kétszer annyian szavaztak, mint tavaly, akkor ugyanis 5331 válasz érkezett Magyarországról. A rangos Best Cars díj egy közönségszavazás, amelyet a német Auto motor und sport szaklap hívott életre 1976-ban. A díjat idővel átvették a lapcsaládhoz tartozó más országbeli magazinok is, a magyarországi Autómagazin 1993-ban rendezte meg először a Best Cars szavazást, amelyet ezúttal 10 országban hirdettek meg. A szavazatokat ezúttal is Stuttgartban összesítették, majd küldték el a helyi magazinoknak az adott országokra vonatkozó eredményt.
A Toyota és a Lexus még a tavalyi páratlan eredményt is felülmúlta Magyarországon, akkor ugyanis 8 kategóriában szereztek érmeket, méghozzá 1 aranyat, 2 ezüstöt és 5 bronzot.
A Miniautók kategóriájában a Toyota Aygo megőrizte tavaly megszerzett első helyét, a Toyota Yaris (Kisautók) a tavalyi harmadik, míg a Toyota RAV4 (Kompakt szabadidő autók) a tavalyi második helyről lépett előre az első helyre idén, az idén ugyancsak aranyérmet szerző Lexus LS (Luxusautók) tavaly még bronzérmesként zárt. A tavaly másodikként záró Corolla (Alsó-közép kategória) idén is ezüstérmet hozott el, és ugyancsak ezüstérmes lett idén a tavaly a TOP3-ba a szavazatok alapján még nem bekerülő Camry (Felső-közép kategória). A Land Cruiser idén is megőrizte a Közép- és Nagykategóriás SUV-ok között megszerzett harmadik helyét, míg új belépőként a Lexus UX a Kis- és alsó-középkategóriás SUV-ok, a Lexus ES pedig a Nagyautók kategóriában szerzett bronzérmet 2021-ben.
A magyarországi szavazók tehát idén összesen 6 Toyota és 3 Lexus modellt díjaztak, az alábbiak szerint:
Toyota Aygo, aranyérem, Miniautók kategória: megőrizte helyét
Toyota Yaris, aranyérem, Kisautók kategória: kettővel előrelépett
Toyota RAV4, aranyérem, Kompakt szabadidő autók kategória: eggyel előrelépett
Lexus LS, aranyérem, Luxusautók kategória: kettővel előrelépett
Toyota Corolla, ezüstérem, Alsó-közép kategória: megőrizte helyét
Toyota Camry, ezüstérem Felső-közép kategória: új belépő
Toyota Land Cruiser, bronzérem, Nagykategóriás SUV-ok kategória: megőrizte helyét
Lexus UX, bronzérem, Kis és alsó-középkategóriás SUV-ok kategória: új belépő
Lexus ES, bronzérem, Nagyautók kategória: új belépő
A Toyota és a Lexus által a magyarországi Best Cars közönségszavazáson elért látványos siker összhangban van a két márka hazai előretörésével, amely elsősorban a piac legszélesebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellportfóliójának köszönhető. Érdekességként érdemes megemlíteni, hogy az Aygo, a Yaris és a RAV4 esetében a szavazók véleménye összecseng a piaci adatokkal, ugyanis mindhárom modell szegmense legnépszerűbb autója volt 2020-ban. A Corolla eggyel rosszabbul szerepelt a szavazáson, mint a való életben, a nem mellesleg évek óta a világ legnépszerűbb autójának számító modell idehaza is szegmense legkelendőbb autója. A Land Cruiser által a szavazáson elért harmadik hely ugyancsak megegyezik a modell piaci teljesítményével. Az UX, Camry, az ES, és az LS ugyanakkor jobban szerepeltek a szavazáson, mint a piacon, amelynek vélhetően az az oka, hogy a szavazatokat magánszemélyek adták le, az említett modellek képviselte szegmensen esetében azonban a piaci adatokat nagyban befolyásolják a flottaértékesítések. A szavazás eredménye azonban kétségtelenül jól mutatja az ezekben a modellekben rejlő potenciált: a piacon 2020-ban szegmense ötödik helyén végző UX-et a harmadik legjobb, az értékesítések tekintetében negyedikként záró Camryt a második legjobb, a kategóriája negyedik legkelendőbb modelljének számító ES-t a harmadik legjobb, míg a negyedik legeladottabb LS-t abszolút a legjobb modellnek ítélték a szavazók a kategóriájukban.
„A Best Cars szavazás eredményeire mindig különösen figyelünk, hiszen nem egy szakmai zsűri, hanem a nagyközönség, az autóvásárlók véleményét tükrözik, így közvetlen visszacsatolást jelentenek számunkra. Az, hogy 2021-ben még a tavalyi évi példa nélküli sikernél is több kategóriában díjaztá modelljeinket, és az érmek is még szebben csillognak, hatalmas elismerés számunkra, különösen, hogy idén még több magyarországi szavazó adta le a vokság mint az előző évben.” – fogalmaz a díjzápor kapcsán Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.
„Az is jó hír, hogy a szavazók véleménye sikermodelljeink esetében jórészt egybeesett a piaci eredményeinkkel, bíztató emellett, hogy a szegmensük eladásai tekintetében még növekedési potenciál előtt álló modelljeink esetében is komoly elismeréséket szereztünk: érdemes tehát növelnünk aktivitásunkat ezen típusok kapcsán. Ezutón is köszönjük a bizalmat a Best Cars szavazáson résztvevő magyarországi szavazóknak, és természetesen a magyarországi újautó vásárlóknak, akik 2020-ban hazai történetében először a piacvezető pozíció megszerzéséhez segítették a Toyotát, egyértelműen letéve a voksukat az általunk képviselt környezettudatos értékek mellett.” – teszi hozzá a szakember.