A piaci bővülés ütemének tizenötszörösével növelte eladásait a Lexus
Míg a Toyota eladások az év első négy hónapjában a piaci bővülés üteménél hatszor nagyobb mértékben növekedtek, addig a vállalat prémium márkája, a Lexus növekedési üteme tizenötszöröse volt a piacénak.
2023. január és április között 43,6%-al több új Lexus talált gazdára mint az előző év azonos időszakában. Ha a prémium piacot külön vizsgáljuk, a közel 100%-ban elektrifikált autókat értékesítő Lexus teljesítménye így is bravúrosnak számít: a márka eladásai a prémium piac 11,6%-os bővülési ütemének közel négyszeresével növekedtek, a környezetbarát Japán luxusautómárka részesedése így 1,2 százalékponttal, 5,6 százalékra növekedett. A teljes piacra vetítve az év első négy hónapjában Magyarországon gazdára találó Lexus egyébiránt 0,8%-os részesedést jelent. „A magyarországi újautóvásárlók márkáinkba vetett töretlen bizalmának köszönhetően a Toyota és a Lexus értékesítések elképesztő ütemben nőttek hazánkban az elmúlt időszakban. Ennek köszönhetően a világ elsőszámú autógyártója és a világ legkedveltebb autómárkája Magyarországon is stabilan őrzi elsőségét. A következő hónapokban érkező vadonatúj Toyota és Lexus modellek, mint például a vadonatúj plug-in hibrid elektromos Toyota Prius vagy épp a vadonatúj Toyota C-HR, netalán a vadonatúj Lexus RZ pedig biztos alapot teremtenek számunkra ahhoz, hogy a következő hónapokban még tovább erősíthessük pozíciónkat. Mindez remek első kézből történő visszaigazolása annak, hogy a piac milyen bizalommal fogadja a Toyota multitechnológiás, azaz a különböző részben vagy teljesen elektromos meghajtásokra (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) alapuló stratégiáját.” kommentálja vállalat sikereit Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.