A Lexus háromszor gyorsabb ütemben növekedett, mint a prémium piac
A Lexus Magyarországon 2024. január és november között rekord értékesítést produkálva 1299 új autó eladásával, 6,5%-os részesedéssel áll a prémium piac hatodik helyén.
A prémium autók piacát kevésbé torzítják a kivonások, ám azért itt is van különbség: a teljes piacon 1.299 új autó eladásával 6,5%-os részesdést szerző Lexus a kivonásokkal tisztított piacon 1.281 darabos eladással 6,9%-os részesedést szerzett. A japán környezetbarát luxusautómárka által január és november között elért 26,4%-os növekedés a magyarországi prémium autó piaci bővülési ütemének háromszorosa, jól mutatva mennyire rezonál a Lexus jelenlegi, az LBX-hez, RZ-hez és LM-hez hasonló izgalmas újdonságokkal kibővített portfóliója a luxusautóvásárlókkal. A legkelendőbb Lexus modell egyébiránt továbbra is az NX hazánkban (483 darabbal), amit az RX (351 darab), az LBX (193 darab) és az UX (158 darab) követ a népszerűségi rangsorban.
Izgalmas december vár ránk
A 2025. január 1.-től a CAFE (Clean Air for Europe) szabályozás előírásainak megfelelően életbe lévő új emissziós normák alaposan felkavarhatják a piacon az állóvizet 2024 utolsó hónapjában. Tekintettel arra, hogy az autógyártóknak a jövő év elejétől minden egyes g/km CO2-kibocsátás után, amennyivel eladásaik flottaszintű átlaga meghaladja az új határértéket (személygépjárművek esetén 93,6 g CO2/km, könnyű haszongépjárművek esetén pedig 153,9 g CO2/km a WLTP szerint) minden Európában eladott autó után 95 euró büntetést kell fizetniük, számos autógyártó igyekszik komoly kedvezményekkel kiárulni azon modelljeit, amelyek a jövőre életbe lévő határértéknél magasabb kibocsátással üzemelnek. Éppen ezért duplán megéri még év végéig autót vásárolni: a vásárlók nem csupán kedvezményes ajánlatok és szélesebb modellkínálat közül válogathatnak (hiszen a gyártók egy sor modellt/meghajtást kivezetnek a kínálatukból januártól), de megelőzhetik az év elejétől várhatóan általánosan várható áremeléseket, amelyekkel a gyártók a büntetési tételeket igyekeznek majd kompenzálni. Mindez izgalmas helyzetet teremthet decemberben, és számos gyártó az átlagos havi eladását akár nagymértékben meghaladó értékesítést vár a hónapban, ami akár a márkák végső rangsorát is befolyásolhatja, bár a Toyota és a Lexus pozíciója vélhetően nem lesz veszélyben. A felpörgött december után ugyanakkor várhatóan egy jóval csendesebb januárral indul majd a 2025-ös év az újautópiacon.